Smerter i Skinneben

Da Sofie var 5 år fik hun gentagende gange ondt i skinnebenet om aftenen og natten – især efter en aktiv dag i børnehaven eller ved sport. Gentagende lægebesøg og røntgen af benet viste intet resultat og lægen slog det hen med ”vokseværk” og ordinerede Panodil mod smerterne. Efter en periode med mange vågne nætter med smerter, nævnte hendes mor symptomerne for Kirsten hos Kiropraktorerne.com, som foreslog, at hun tog et hurtigt kig på Sofie, for hun troede ikke helt på historien om ”vokseværk”. Besøget hos Kirsten skulle vise sig at være givet godt ud. Læs historien om hvordan Sofies smerter forsvandt og hvordan hun forebygger fremtidige problemer.

Ved første besøg kunne Kirsten hurtigt konstatere at årsagen til smerterne i benet skulle findes et helt andet sted. Sofies lænd, brystryg og nakke var stive og låste. Kirsten fik hurtigt løsnet de stive led og foreslog forebyggende opfølgningsbesøg. Da låsningerne blev ved med at gentage sig, uden at vi kunne finde en udefrakommende årsag, foreslog Kirsten en grundig undersøgelse inkl. røntgenoptagelser af Sofies bækken. Røntgenbillederne viste hurtigt, at der var godt 1,5 cm forskel på hendes ben, hvorved hun overbelastede den ene side af kroppen med rygproblemer som resultat. Sofie fik en kile i den ene sko for at udjævne forskellen og har nu ikke haft problemer siden efterårsferien. Hun besøger dog jævnligt Kirsten for at være sikker på, at de stive led ikke er under udvikling igen og fordi problemet er opdaget så tidligt, kan vi forhåbentlig undgå et uhensigtsmæssigt slid på hendes ryg.

”Så da lillebror begyndte at få de samme symptomer, kom han ikke til lægen, men direkte til kiropraktor, som gav ham samme behandling som hans storesøster” udtaler Sofies mor. ”Begge mine børn har haft stor gavn af kiropraktisk behandling og vi er nu sluppet for søvnløse nætter med smerter, som var så kraftige, at vi måtte ty til smertestillende, for at børnene kunne være til. Både Sofie og lillebror er glade og trygge hos Kirsten, som altid har god tid til at forklare dem, hvad der skal ske og gerne giver en ”ekstra flyvetur” på briksen”

Kender du også et barn med ”vokseværk” – så skulle du måske overveje om årsagen skal findes et andet sted.

Ring til klinikken på 88807210 og book en tid til Forundersøgelse og Rapport - så skal vi også hjælpe dig og din familie med at få det godt igen.

Send mail til klinik@kiropraktorerne.com - så ringer vi dig, når du har tid