Teenagere

Klager din teenager over hovedpine, problemer med at koncentrere sig og/eller måske søvnbesvær?

Teenagere i dag tilbringer en stor del af deres tid siddende stille, både i skolen og derhjemme, med en computer, iPad, telefon eller TV. Dette er naturligvis hyggeligt, men det kan medføre dårlig bevægelighed, muskelstivhed, spændte muskler og ømhed/smerter, og dette kan ende med en fejlbelastning af ryg og/eller nakke. Problemet kan forværres, hvis der ikke ændres i adfærden eller der evt. ikke gives behandling.

Hos os giver vi gerne en gratis screening – dvs. en kort vurdering - af om din teenager har spændte muskler og stive led, der kunne have gavn af behandling og/eller træning. Du skal bare kontakte klinikken for at bestille tid.

Et eksempel på en teenagers problemer og en del af løsningen på det er Amalies historie:

Amalie er en dejlig teenager, som er patient hos Henrik Thorhauge. Amalie har ind i mellem nakkespændinger og dermed også smerter. I forbindelse med en behandling bad Henrik Amalie om at forsøge at lade mobilen være på pause i seks timer for at se, om dette kunne mindske Amalies nakkespændinger. Amalie valgte selv at lade forsøget vare i 24 timer, og efterfølgende kunne Amalie konstatere, at pausen fra mobilen nedsatte nakkespændingerne og dermed også smerterne.

Denne viden har nu fået Amalie til at lade mobilen holde pause en gang imellem, og Amalie er, om muligt, blevet endnu gladere for Henriks behandlinger og gode råd!

Amalie nærbillede kopi

Har du et barn i teenage-alderen, som har problemer med at koncentrere sig i skolen, som klager over hovedpine og eventuelt søvnbesvær? Dårlig bevægelighed og spændte muskler kan være årsagen - især i en tid, hvor teenagere tilbringer mange timer foran iPad, telefoner og computere og derved fejlbelaster ryg og nakke.

Vi screener gerne børn og unge for stive led og spændte muskler gratis. Ring og book en screening.